13 Aralık 2013 Cuma

Kitap Kokusu Zamanı



Dragon Kin Serisi’nin 1 ve 2. kitaplarını okuyup yorumladım. Üçüncü kitabı da yakında zamanda Ephesus Yayınları’ndan çıktı ama henüz alamadım. Yurtdışında serinin 6 kitabı çıktı ve 7.si de yazar tarafından hala yazılmakta… 



Dragon Kin Serisi (1) - EJDERİN AŞKI

YAZAR: G.A. Aiken

Yayınevi: Ephesus Yayınları

Türü: Fantastik

Sayfa Sayısı: 391

KONU:

İnsana dönüşebilen ejderhaların tutkulu aşk oyunlarıyla alev alacaksınız.

Kalbi bir ejderhaya, şehvetiyse kibirli bir şövalyeye aitti.

Bir gün bunların bir araya gelebileceğini kim hayal edebilirdi ki?

Despot ağabeyini öldürmenin peşindeki Kanlı Annwyl, kaderin onu sürüklediği olayların ortasında aşkı ve tutkuyu keşfediyor.

Kanlı Annwyl gibi bir lakaba sahip olmak, kadın bir savaşçı için de olsa, hiç kolay değildir. Erkekler ya korkuyla titrer ya da saygıyla selam verir.

Ama arada sırada bir erkekle, Yok edici Feraghus’la konuşabildiği gibi konuşabilmeyi arzulamaktadır.

Fakat ne yazık ki Fearghus bir ejderhadır. Büyük, pullu ve ölümcül.

Fearghus’un onu savaş için eğitmek üzere ayarladığı sert, küstah şövalyeye karşı uyanan duygularından çok farklı bir şekilde, Annwyl onunla kendini güvende hisseder. Günlerini onu vahşi, kuvvetli bir arzuyla dolduran adamla dövüşerek, gecelerini ise bir köyü sadece nefesiyle yıkabilecek sihirli bir varlıkla geçirerek harcayan Annwyl, hayatın daha da garipleşemeyeceğinden emindir.
Ama yanılıyordur...




YORUMUM:


Bu ejderhaları okumayanlar sonradan pişman olurlar. Benden söylemesi. 

Dili esprili, anlatımı hiç sıkmıyor, konu deseniz üç kitapta bir burnunuzun dibinde biten konulardan değil. Bir kere ejderhaların varlığı gizemli değil, bilinmiyor değil. Bunların gizeminin çözülmesiyle uğraşmıyorsunuz. Herkes her şeyi kabullenmiş olduğundan sizin için de o konunun içine girmek zor olmuyor.
 

Replikler o kadar canlı, o kadar eğlenceli ki eğer yazar güldürmek istediyse kaçarınız yok yani. O sahnede güleceksiniz!
 

Kitabın ikinci kısmı Ateşler ve Zincirler kısmını da gerçekten çok sevdim.
 

Bir kitap ama içinde iki kocaman kitap, iki büyük aşk hikayesi var. Diğer kitaplarda da bu kitapta gördüğümüz karakterlerin kitabı. Feraghus'un yaptıkları, kadına eğitim vermeye çalışması on numaraydı. Artı kadın ay tırnağım kırılır, aman oraya eğilemem tarzı bir hatun değil! Kanlı Annwyl o! Savaşçı bir kadın. Erkeklerin bile, karşısında korkudan titredikleri bir savaşçı.

Kadın karakterler güçlüyse ayrı bir seviyorum kitapları. Ve bu yazar beni hiç yanıltmadı. Ejderin Arzusu'nu da severek okumuştum. (2. kitabı)

Evet, bir terslik yapıp önce ikinci kitabını okumuştum :))


                                           



  
Dragon Kin Serisi (2) - EJDERİN ARZUSU

YAZAR: G.A. Aiken

Yayınevi: Ephesus Yayınları

Türü: Fantastik

Sayfa Sayısı: 439

KONU:

Nolwenn cadısı Talaith için hayat hiçbir zaman kolay olmamıştı. Bir tanrıça tarafından köleliğe zorlanmış, kocası tarafından hor görülmüştü. Ve yaşadığı köydeki herkes kendisinden korkuyordu. Tam hayatının daha kötü gidemeyeceğini düşündüğü sırada, onu öldürmeye niyetli kızgın bir kalabalık tarafından, yatağından sürüklenerek çıkartılmıştı. Kimsenin hesaba katmadığı şey ise, gümüş yeleli bir ejderhanın onu kurtarmaya karar vermesiydi. 

Kudretli Briec, gözleri Talaith’e değdiği anda kadının onun olacağını biliyordu. Ama Talaith’in sivri dilini hesaba katmamıştı. Niçin onun da kendisini istediği halde bunu bir türlü kabul etmediğini anlayamıyordu. Kim Briec’i istemezdi ki? O, Kudretli Briec’ti. Dişiler, geceyi kollarında geçirmek için kavga ederlerdi. Ama ona Lort Kibirli diye hitap etmekte inat eden bu ufak tefek kadın basit dünyasını altüst etmişti. Briec dikkatli hareket etmezse insan dişisi hakkında bilmediği sırlar tüm ırkına felaket getirebilirdi...



YORUMUM:


Sürekli ara vermek zorunda kalarak okuduğum bir kitaptı. Normalde kitaplarımı anında bitiririm ancak bu şekilde de güzelce tadını çıkartarak okunabiliyormuş :) Karakterlerle sanki uzun zamandır tanışıyormuşum gibi, ne zaman sayfayı açsam beni orada karşıladılar. Unutmadım yani.

Kitap hem konu bakımından farklı, anlatım ve replik bakımından o kadar akıcı ve eğlenceliydi ki... Çoğu zaman gülerek okudum. Çok ince espriler de vardı. Ve tabii aşk da oradaydı ;) Sadece bir açıdan anlatılmaması da hoşuma gitti aslında. Yani sadece kadın ve erkek karakterin açısından değil, aynı zamanda diğer karakterlerin bakış açılarından da kısa kısa gördük. Ben o açıdan çok sevdim.

Çevirisini de gayet yerinde buldum. Bir tek "Lort" olayı vardı göze batan ama onu da görmezden geldim. Birkaç yazım hatası da mevcuttu. Ama çeviride yazarın söylemek istedikleri, yapmak istediği esprileri o dille bize aktarabilmişti. O yönden sevdim.

Diyeceğim odur ki, tavsiyemdir :)


Her iki kitaba da puanım 4 kepenek!


2 yorum:

  1. bunlarda bişeymi hıh ben üçüncüyüde okudum :) ejderin tutkusu Gwevael zeki, tembel, sinsi, oyuncu ve yakışıklı piçin teki. ahh kendini beğenmiş ukala ve kibirli ( kutdretli briec den bile kibirli) ve kandınlar için kendini bulunmaz bir nimet sanıyor. ama Dagmar namı diğer canavar Gwevaelli öyle bir hala getiriyor ki ben bile şaşırdı. normalde diğer iki kitapta Gwaveli daha farklı biri olarak algılıyoruz şımarık olarak. ama yazar ejderin tutkusunda ters köşe yapmış iyide yapmış. ama 3. kitaptan ilk ikisinden aldığım zevki alamadım. sonlarına doğru biraz hareketlendi ancak o zaman bir şeye benzedi. sex içeren sahneler biraz diğer kitaplardan çalıntı olmuş gibi. ahhh birde Dagmar ve Gwavel fena halde gözlemeye meraklı :) kitabı okumadığın için şimdilik bu kadar okuduğun zaman lütfen eleştiri yapalım. yorum tarzına bayıldım :) başak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. kitabın sonunda bahsedildiğinde zaten okumalıyım demiştim :) 3. kitabında elbet vakti gelir ama bu yazarın beni aşırı hayal kırıklığına uğratacağını sanmıyorum :)

      Sil