5 Aralık 2013 Perşembe

Tavsiye Sepeti: Geceni Şenlendirecek Bir Film!

 

 İlk Eşler Kulübü - The First Wives Club




    “The First Wives Club” Oscar’a aday gösterilmiş, 3 ödül ve 3 adaylığı olan bir film… Üniversiteden ortak bir arkadaşlarının ölümü nedeniyle bir araya gelen 3 boşanmış kadın, kendilerini daha genç kadınlar yüzünden boşayan kocalarından intikam almaya karar verir. 



Orijinal Adı : The First Wives Club 
Yönetmen : Hugh Wilson
 
Oyuncular : Goldie Hawn, Bette Midler, Diane Keaton
 
Yapım : 1996
 
Tür: Komedi
 




Yorum:

Aslında bu filmi küçükken izlemiştim sanırım ama biraz daha olgunlaşınca izlemek… bambaşka! Mükemmel bir filmdi. Zaten filmdeki yardımcı oyuncular bile sonradan Oscar almış veya aday olmuş büyük oyuncular. Tam yatmak üzereyken fark ettim filmi ve hemen durdum. Ne kanalı değiştirebildim, ne de fişi çekmek için kalktığım halde o fişi çekebildim… Yattığımda saat 5’e geliyordu :)

Üniversitedeyken çok yakın olan dört kız birbirimize zor zamanlarda yardım edeceğiz, ayrılmayacağız sözleriyle üniversiteyi bitirir ve elbette zamanla koparlar. Birisi zaten zengindir. Bir diğeri oyuncu olur ve kocası onu daha genç bir kadın için terk eder. Bir diğeri tam bir ev hanımıdır ve kocası onu da daha genç bir kadın için terk eder. Sonuncu kadın ise sessiz, sakin, kimseyi üzmemeye çalışan Polyanna kılıklı hatun da kocasının kendini aldattığını öğrenir. Öyle böyle birisiyle değil hem de! Hele birde adamın bunu otel odasında söylediği kısım! Ayyy! Verseler boğardım herifi!


Filmin başında, zengin hatunun intihar haberini alan artık orta yaşlı hatunlarımız cenazede bir araya gelirler ve bir şekilde tekrar görüşmeye başlarlar. Arkadaşlarının intihar etme sebebinin yalnızlık olduğunu düşünmek onlara daha çok koyar. Ve birlik olduklarında tek olduklarından daha güçlü olduklarının farkına varırlar.

Ve istedikleri şey, kendilerini daha genç kadınlar için terk eden kocalarından intikam almaktır.

Ama olayın bu olmadığının, asıl önemli olanın kendilerini keşfetmek olduğunun farkına varırlar. Bir yandan eğlenip diğer yandan komik olaylarla karşı karşıya kalırken birbirlerine sımsıkı tutunurlar.

Gerçekten çok eğlenceli, eski dostlarınızı özleten ve minicik de feminizm duygularınızı kabartan bir film…

Müzik, oyuncuların muhteşem yetenekleri, çekimler, konu…

Tam 5 Kepenek alıyor benden.

’96 yapımı bir film. Mutlaka çoğunuz izlemişsinizdir. Ama tatil gününüzde bir DVD keyfi yapmak isterseniz izlemenizi tavsiye ederim. 

Filmde dinlediğim ve tamamen aşık olduğum o şarkı... Şarkının bazı dizelerini çevireyim de en azından neden bahsettiğini anlayın. Sanırım içime küçük bir feminist kaçtı. (Sanki başından beri orada değil de :P )

"Bana sahip değilsin... Beni değiştirmeye çalışma."  - "Ben sana ne yapacağını söylemiyorum, Ben sana ne söyleyeceğini söylemiyorum, Kendim gibi olmama izin ver, Senden tüm istediğim bu." - "Özgürüm ve özgür olmayı seviyorum. Gencim ve genç olmayı seviyorum. İstediğim gibi yaşıyorum. Canım ne isterse onu söyleyip yapıyorum."




5 Kepenek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder